۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
کد خبر: 378229

قدس آنلاین/ یاسمین مشرف : دانستن اینکه در چه زمان‌هایی چه چیزهایی بخوریم، می‌تواند چشم ما را به دنیای جدیدی باز کند. این‌ها خوراکی‌هایی هستند که با آغاز روز و تداوم آن به ما در انجام وظایف مان کمک می‌کنند:

چه چیزهایی را در چه زمان‌هایی بخوریم؟

 7 صبح: نشاط و سرزندگی
«گریپ فروت»: براساس اعلام «بنیاد ملی خواب» آمریکا، بوی مرکباتی مانند گریپ فروت نه تنها با افزایش هوشیاری بدن به بیداری کامل ما کمک می‌کند، بلکه سبب می‌شود بدن «سروتونین» -هورمون شادی- تولید کند. خوردن گریپ فروت پیش از وعده‌های غذایی، به کاهش چربی شکمی و نیز کاهش کلسترول کمک می‌کند.
«کلم»: کلم منبع عمده آهن است که نقش مهمی در سرحال بودن ما دارد. کمبود آهن سبب کم خونی شده و می‌تواند در ما خستگی و تنبلی ایجاد کند.
«تخم مرغ»: در کنار غنی بودن از «کولین»- از ویتامین‌های گروه B  سبب افزایش انرژی و تقویت عملکرد مغز و نیز سوختن چربی‌ها می‌شود.

 9 صبح: مقابله با تنش ها
«انگور»: مصرف 12 اونس آب انگور، تأثیرات مثبت طولانی مدتی بر حافظه و عملکرد کلی فرد برای خروج از استرس دارد.
«پسته»: پسته می‌تواند واکنش بدن به استرس را کاهش دهد. جداکردن دانه به دانه پوست پسته، سرعت مصرف آن را کاهش می‌دهد و به خودی خود نقش درمانگری دارد.

 ظهر: گرسنگی
«ماست یونانی»: یک ظرف 6 اونسی ماست یونانی بدون چربی، دارای 100 کالری و 17 گرم پروتئین درهم شکننده گرسنگی است. غنی بودن این ماست از پروبیوتیک‌ها سبب سلامت روده و تقویت سیستم ایمنی شما می‌شود.
«سیب»: سیب به دلیل دارا بودن کربوهیدرات‌های غنی از انرژی، فیبرهای دیر هضم و قند طبیعی فروکتوز و به دلیل اینکه سوخت کندی دارد، می‌تواند با تقویت انرژی شما سبب شود از پس جلسه ظهرتان بخوبی برآیید.
«بادام»: این دانه‌های پرقدرت، سطح چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین را در بدن افزایش داده و انرژی بادوامی به بدن می‌دهند. با این حال منیزیم موجود در بادام به تبدیل قندها به انرژی کمک می‌کند.

 3 بعد از ظهر: کسالت
«شکلات سیاه»: مطالعه «مرکز تحقیقاتی علوم سلامت نستل» می‌گوید: کسانی که «استرس بالا»یی دارند، پس از دو هفته مصرف روزانه شکلات سیاه، سطح پایین تری از هورمون‌های استرس- کورتیزول و کتکولامین- را نشان می‌دهند.
«آب»: سطح انرژی و هوشیاری ما به هنگامی که مایعات کافی مصرف نمی کنیم، در معرض خطر قرار می گیرد. آیا ساعت 3 بعد ازظهر احساس کسالت می‌کنید؟ احتمالاً دچار کمبود آب شده اید. تأثیر نوشیدن آب را امتحان کنید.
«نعناع»: تحقیقات نشان داده‌اند، نعناع با کاهش خستگی و افزایش سطح هوشیاری به شما کمک می‌کند، زمانی که به توجه و تمرکز مستمر نیاز دارید، عملکرد بهتری داشته باشید. نوشیدن یک فنجان چای نعناع یا جویدن آدامس نعناع را امتحان کنید.

 7 عصر: انرژی گرفتن بدون چاق شدن
«ماهی آزاد»: امگا 3 و پروتئین فراوان این ماهی، آن را به بهترین ماده غذایی برای مدیریت  وزن و سلامت قلب و عروق تبدیل می‌کند.
«لوبیا»:غنی بودن لوبیا از «نشاسته مقاوم»- نوعی فیبر که هضم دیرتری نسبت به دیگر نشاسته‌ها دارد- سبب می‌شود، مدت طولانی‌تری از آشپزخانه دور بمانید.

 9 عصر: آماده شدن برای خواب
«عسل»: یک قاشق چای خوری عسل، می‌تواند درمان بی‌خوابی باشد. گلوکز عسل به مغز شما می‌گوید «اورکسین»- ماده ای که هوشیاری را تحریک می‌کند- را از کار بیندازد.
«چای»: طبق تحقیقات، نوشیدن یک فنجان چای بابونه پیش از خواب سبب آزاد شدن «گلیسین» می‌شود.
 منبع: مجله اینترنتی Eat This, Not That

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.